úterý 22. září 2009

Už se to blíží

Mám zprávy za posledních pár dní. Navštívila jsem Skansen. Otevřené muzeum ve Stockholmu. Hodně jsem se těšila na zvířata. Byli tam lemuři, vlci a medvědi. A taky kozy a krávy a tuleni a podobně. Losy jsme bohužel neviděli, ti byli schovaní. Ale hlavně, hladila jsem si malé sobátko. Bylo hrozně zvědavé a utrhlo kamarádce Sophii knoflík u kabátu. A taky mělo hrozně heboučké parohy a bylo to prostě úžasně roztomilé zvířátko. :-)
Vůbec, celý Skansen byl moc fajn. Bohužel mi po 10 minutách došly baterky do foťáku, takže fotek bude na Picasse jenom pár. Ale stálo to za vidění. Byly tam i starobylé dřevěné domky s travnatou střechou, vesnické domy, kostel, měšťanské domy, kostel, větrné mlýny a spousta dalších zajímavostí. Taky tam bylo hřiště s prolézačkama, skluzavkou a houpačkama. Tam jsme se se Sophií zasekly asi na půl hodiny. Jak málo stačí k dětské radosti. :-) Kdybyste se ale někdy chystali do Stockholmu, nenechte si Skansen ujít.

Pak jsme byli v královském paláci. Zúčastnili jsme se prohlídky pokojů, které se dodnes využívají k oficiálním účelům. Třeba na královské plesy, na přijímání velvyslanců a udělování medailí. Bylo to hodně podobné pražskému Hradu. Spousta zlatých zdobení, zrcadel, svícnů a podobně. Ale bylo to hezký. Koupili jsme si tzv. kombinovanou vstupenku, která platí měsíc a ještě se můžeme jít podívat do muzea Tří korunek a na švédské korunovační klenoty. Ale tam půjdu asi až později. Tolik historie naráz se nedá zvládnout. :-) Navíc ten den jsem měla sraz s kamarádkou ze školy z Čech, která studuje teď v Karlstadu a byla ve Stockholmu na návštěvě.

No a další velká zpráva. Ve čtvrtek odjíždíme do Laponska!!! Už se nemůžu dočkat. Jedeme na 6 dní a 5 nocí. Odlétáme hodně brzo ráno ze Stockholmu do Luley. Tam si pronajmeme auto a musíme se přesunout asi 500 km severněji do národního parku Abisko. Pravděpodobně se zatavíme i v Kiruně. Tam strávíme první 2 noci. Dalo by se letět rovnou do Kiruny, ale my jsme zvolili tuhle strategii, protože když pojedeme autem už z Luley, překročíme polární kruh po silnici. A u všech silnic je cedule typu "nyní jsme na polárním kruhu". Takže kvůli jediné fotce u téhle cedule jedeme autem. Na další den máme naplánovaný celodenní pěší výlet po národním parku. Potom pojedeme autem do Norska, kde budeme jednu noc spát. Potom se vrátíme do Švédska a procestujeme ještě severnější část Laponska, zase na jeden den a noc. Poslední den se vrátíme do Abiska a do Luley, odkud druhý den dopoledne odlétáme zpět do Stockholmu.

To je náš plán. Koupila jsem si tady pláštěnku, kdyby nám nepřálo počasí. Z toho mám strach. Když zmokneme hned první den, tak bůh ví, jak bychom se zvládli usušit. Budeme spát po různých hostelech a turistických ubytovnách. Takže snad to zvládnu se svým vybavením. Boty mám dobrý, teplou fleecku taky, dostatek ponožek a punčoch a tílek taky, tak snad to zvládneme. Jede nás nakonec 6, 4 kluci a 2 holky. Ale těším se jako malá holka. Bude to dobrodružství v divočině. Třeba nakonec toho divokýho losa uvidím. :-)

A na přelomu října a listopadu jedeme na 3 denní výlet do Helsinek. Vyšlo to nakonec na 400 SEK, což je kolem 1000 na české koruny. Což je poměrně levná cena. Jednu noc lodí tam, jeden den v Helsinkách a v noci zase zpátky. Jedná se o velkou studentskou akci. To znamená, že tam bude hodně cizinců a studentů i z jiných univerzit. Od nás tam jede skoro 80 lidí. Je to pojaté jako Halloweenská párty, takže ještě asi budeme muset zapracovat na kostýmu. :-)

Ve škole je jinak všechno fajn. Příští týden začíná 2. perioda semestru, tudíž mi začíná nový předmět, International Management. To znamená mnohem víc práce, protože najednou budu mít už 3 předměty. Ale snad to zvládnu. Už jsem docela natrénovala ekonomickou angličtinu, tak takový strach nemám. Bude to prostě jenom časově náročnější. Ale jsem holka statečná, tak se toho nebojím.

Další příspěvek bude až se vrátím z Laponska, takže vám napíšu nějakou pořádnou reportáž. :-)