neděle 13. září 2009

Co je nového

Už jsem dostala několik upomínek z Čech i z Ameriky, že mám něco napsat. Nějak jsem neměla inspiraci, ale něco zkusím vytvořit.

Co se tady stalo během posledního týdne? Chodila jsem do školy, ta je pořád stejná. Stala jsem se členem školního filmového klubu. To znamená, že jsem zaplatila 20 SEK a až do konce semestru můžu chodit na promítání filmů ve škole zdarma. Už jsme viděli Milionáře z chatrče a čekají nás další dobré filmy.

Taky jsme navštívili budovu švédského parlamentu. Je to krásná starobylá stavba, která je ale uvnitř zmodernizovaná a zrekonstruovaná. To znamená kamerový systém, všude ochranka, elektronické zámky a podobně. Přesto si zachovává svůj osobitý historický ráz. Líbilo se mi tam. Je spojená takovým krytým můstkem s další budovou, kde jsou pokoje pro ministry a poslance a kde můžou přespat, kdyby je poslancování a ministrování unavilo. :-) Další věc, co mě překvapila je, že královská rodina nemá žádnou moc. Jsou prostě jenom oficiální představitelé státu, ale mám pocit, že ani neschvalují zákony. Nevím, jak je to s právem veta, ale každopádně moc toho asi udělat nemůžou. Maximálně nějaké oficiální a slavnostní procedury a procesy.

Dnes jsme už podruhé vyhráli fotbal nad Björnkullou. Zatímco minule to byla sranda, dnes to vypadalo málem na rvačku. Byl to o dost ostřejší zápas a navíc si kluci začali vyhrožovat různým mlácením a tak. Vyprovokoval to Turek z Björnkully. A naprosto zbytečně. Tak to asi byl poslední společný zápas. Příště by se to fakt asi už servalo.

Včera jsem absolvovala moc příjemný francouzký večer. Sophie (sousedka z Francie) zaklepala asi v osm na moje dveře, jestli nechci přijít na večeři, že dělá těstoviny. Tak jsem řekla, že jo a nakonec se z toho vyklubal bezvadnej večer. Byli tady ještě nějací další lidi z Francie a pár Španělů. Těstoviny byly s lososem a smetanovým sýrem a koprem. Bylo to dobrý, i když ten kopr to prostě kazil. :-). Jako zákusek byla francouzská bílá bageta a spousta hodně smradlavého camembertu. Taktéže dovezeného z Francie. Jako předkrm byly chipsy a tzatziki. Takže dobrůtka. No a k tomu asi 6 lahví vína (pro 6 lidí, takže to nebylo tak hrozný). Hodně jsme si povídali o víně, kultuře, právu, rasismu...Prostě intelektuální večer. Pak jsme se přesunuli na oslavu Albanových (Rakušan) narozenin. Taky fajnová záležitost. Nebylo to tak divoké jako moje narozeniny, ale vzhledem k tomu, že se měl druhý den hrát fotbal, tak to i chápu. Ale stejně jsem šla spát až kolem půl třetí ráno. :-)

Další poznatek...Nejsem partygirl. Viola (Italka) si usmyslela, že jsem málo společenská a tudíž mě donutili jít s v pátek do Stockholmu do klubu. No, upřímně, byla to hrozná nuda. Taneční hudba se mi nelíbí, kvůli lidem se tam nedalo ani pohnout a nejlevnější pivo za 60 SEK. Pořád se tam na mě někdo tlačil a šlapal mi na nohy a vůbec. Prostě asi nejsem typ na takovouhle zábavu. To radši zůstanu zalezlá doma.

Už máme pevné datum na výlet do Laponska. Vyrážíme 24.9. na 5 dní. Už se těším jako malá holka. Snad mi bude stačit moje vybavení, co mám tady. Akorát jsem si zapomněla sportovní bundu. Mám jen kabát a teplou fleecovou mikinu. Tu vojenskou od brášky Martina. Ale jeden Španěl tady mi slíbil, že mi půjčí jeho větrovku. Tak to snad bude v pořádku.

No a v polovině října se za mnou chystá Ádinka. Ještě si musím rozmyslet, co budu chtít přivézt. Určitě nějakej dobrej salámek, protože ty jsou tady hrozně drahý. A taky asi české víno, nejlépe Templáře, abych se odvděčila Francouzům. Chci aby poznali, že české víno je taky moc dobrý a může tomu francouzskému směle konkurovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat