neděle 30. srpna 2009

Jedna velká IKEA

Včera jsme byli s Janou ve Stockholmu. Chtěly jsme jít do Skanzenu. To je oblast na jednom ze stockholmských ostrovů. Je tam lanovka, akvárium a taky spousta historických domečků a tak. Jenže vstup byl za 110 švédských korun. A to mi přišlo už hrozně moc. Takže jsem řekla, že tam nejdu. Asi jsem Janu trochu naštvala. Ale pak řekla, že tam půjde s někým jiným. Tak snad dobrý.

Nakonec jsme místo toho šly do muzea IKEY. Věřili byste tomu? Ono to má své vlastní muzeum. A je naprosto úchvatný. Podívejte se na fotky na Picasse. Jako vstupenku dostanete odznáček. Potom už jen jdete po šipkách a úžasně se bavíte. Všude po stěnách mají koláže z dílků puzzle s popiskama. Samozřejmě taky starej nábytek, reklamy, katalogy a vůbec. Každá z místností je tematicky zaměřená. Jedna byla třeba celá věnovaná džínovině. V další byly jenom papírové krabice se samolepkama, kam všude IKEA dodávala zboží. Taky tam byl workshop pro děti, kde si můžou vytvořit něco vlastního.

Mě se asi nejvíc líbila ta největší místnost věnovaná designérům IKEY. Na jedné zdi byly barevně napsaný jejich jména a na té protější jich byla část vyfocená a k tomu designy, které dělali. Taky tam byly ukázky restauratérské práce. Prostě to byla suprová návštěva.

Dokonce mě to inspirovalo k vlastní kreativitě. Koupila jsem si tady nějaké staré pohledy a udělala jsem si z nich koláž na zdi. (Až přijdu na to, jak sem nahrát fotku, tak ji sem dám :-)

Jo a PS: Nesnáším Rosamundu Pilcherovou. Cestou k muzeu jsme šli podél moře. Jana mě upozornila na křik racků. A mě, místo toho abych to ocenila, se vybavil film od madame Pilcher Rackové ve větru. Někdy bych si nejradši nafackovala. :-D

1 komentář:

  1. Bezva, Luci, ten prostřední sloupek pohledů se mi moc líbí, pak mi taky jeden pošli (jen co se přestěhuju). A když si vzpomeneš na Rosamundu, vždycky si hlasitě řekni: 3, 2, 1.. víš co :-)

    OdpovědětVymazat